Végre megtört a csend a MotoGP-t illetően, hiszen a novemberi valenciai teszt óta semmit sem tudhattunk, hogy hogy állnak a csapatok, de most végre túl vagyunk egy három napos teszten Sepangban Malajziában. Egyébként a valenciai tesztből szinte semmit nem tudhattunk meg így a MotoGP rajongok már nagyon ki lehettek éhezve az értékelhető eredményekre.
Egyrészről örülök annak, amit látok másrészről viszont nem. Az mindenképpen örömre és bizakodásra adhat okot, hogy a három nap összesített eredménye alapján az első négy fél másodpercen belül van. Nagyjából egyforma gyorsnak tűnik a Yamaha és a Honda. Van egy olyan érzésem, hogy a négy gyári versenyző között igencsak parázs küzdelmeket fogunk még látni. A leggyorsabb egyébként a Repsol Hondás Dani Pedrosa volt, aki 0,3 másodpercet vert a tavalyi bajok Jorge Lorenzora. A kilencszeres világbajnok Valentino Rossi is úgy néz ki, hogy visszatérhet az élmezőnybe, hiszen kicsit kevesebb, mint fél másodperces hátránnyal a harmadik lett. Egyébként még az ötödik helyen végző Cal Crutchlow lemaradása sem olyan nagy, hiszen mindössze egy tizedre követi Marquezt akinek a mai harmadik napon még egy bukást is el kellett viselnie. Az viszont elszomorító hogy a Ducati még talán rosszabb, mint tavaly volt. Oké hogy van még idő a szezonnyitó katari versenyig, de azért az hogy a három nap összesített eredményén a legjobb Ducatis Nicky Hayden hátránya több mint kettő másodperc az azt hiszem, komoly gondokra enged következtetni az olaszoknál. Dovizioso Hayden újdonsült csapattársa egyébként majdnem ugyan azt az időt futott, amit az amerikai világbajnok. A két Pramac Racinges Ducati hátránya meg egyenesen gyalázatos, hiszen Andrea Iannone 2,7 még Ben Spies 2,9 másodpercet kapott a legjobb időt elérő Pedrosától. Mondjuk Spies teljesítményéhez hozzá tartozik azért, hogy még nem 100% és a mai harmadik napon már nem is ült motorra.
A legjobb CRT-s versenyző az Aspar Team versenyzője a tavalyi CRT bajnok Aleix Espargaro lett, aki 2,5 másodőpercet kapott Pedrosától. Igen jól látod Espargaro megverte a két Pramac Ducatist. A második leggyorsabb Randy de Puniet volt, aki majd 1,7 tized másodpercet kapott csapattársától, ami elég érthetetlen. De mint tavaly most is az Asparosok tűnnek a leggyorsabbnak a CRT-s mezőnyben. A kategória harmadik helyén számomra némiképp meglepetésre a Paul Bird Motorsport újdonsült versenyzője Michael Laverty végzett, aki de Puniet-től alig 0,083 kapott.
Mindent egybevetve ez alapján én egy izgalmas szezonra számítok még akkor is, ha tudom, hogy ezekből az eredményekből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni. A király kategória egyébként a holtszezon folyamán még február 26-28 között tesztel ugyan úgy Sepangban mint most illetve lesz még egy teszt Jerezben is március 23 és 25 között. Plusz még a HRC kipróbálja az austini pályát március 12 és 14 között és még az is lehet, hogy a Yamaha is velük tart, majd de ezt még nem lehet biztosra mondani. A két kisebb kategóriát is hamarosan megnézhetjük, hogy hol tartanak, hiszen február 12 és 14 között Valenciában tesztel mind a Moto2-es mind a Moto3-as kategória. Természetesen ezekről az eseményekről is írok majd.